Maths-8
Unfortunately, the mathematics performance of our students in national and international assessments is the clearest indicator of the serious problem in this field. We are aware that the root cause of this situation is the deficiencies and mistakes in mathematics education since the early years. However, in our current education system, central exams play a major role in transitions between schools. As a result, some students are disadvantaged against their peers due to their socio-economic conditions. In order to overcome the unfairness caused by this situation to an extent and to provide equal opportunities, we launched KAZANIRIM, our first project in the field of mathematics, which is the most effective subject in placing students in good high schools.
This study, in which learning and technology collide and in which we exhibit a different approach in terms of content, emerged at the end of an intensive process that lasted approximately two years. In the content, we tried to emphasize the connection between life and mathematics with new generation questions. We aimed for students to see mathematics not only as a set of operations but also as a field of meaning and thought.
İçeriğin yanı sıra öğrencilerin kendi öğrenimlerini gerçekleştirmelerini hedeflediğimiz bu uygulama 8. Sınıf öğrencilerine yönelik olarak üretildi. Uygulamanın öğrencinin performansını izlemesi ve gelişmesi gereken alanları tespit ederek, öğrenciye bu yönde raporlar sunması, bir sonraki öğrenimi planlaması dijital öğrenim uygulaması olarak iyi bir örnek oluşturdu. Zeynep Yıldırım'ın içeriğin yanı sıra ürettiği çevrim içi dersler ve videolarının öğrenimi desteklemesi uygulamanın daha yaygın kullanılmasını sağladı. Okuma Platformu’ndan sonra Kazanırım uygulamasının da yazılımını Edict Digital üstlendi.