Vakıf k12 2014-2024
2014
Kuruluş
K12 Eğitim Araştırma ve Geliştirme Vakfı kuruluşu için resmi sürecin tamamlanması ve vakfın resmi olarak kurulması. Vakıf kuruluşu için resmi sürecin tamamlanmasının ardından Vakıf k12 marka tescilinin yapılması. Vakfın kurumsal kimliği ile ilk kullanılan logonun oluşturulması.

2015
Stratejik Plan I
Vakıf k12’nin ilk beş̧ yılı (2015-20) bize çok şey öğretti. Sorunları doğru tanımlamanın her zaman çözümü de doğru oluşturabileceğimiz anlamına gelmediğini, ancak yaptığımız her proje ile önemli bir katkı sağladığımızı ve bir sonraki çözüm için daha iyi düşünülmüş, hazırlanmış bir altyapı geliştirebildiğimizi öğrendik.

OKA Üretim Faz I
Okuma Ağacı üretimini yapmak için seviyeleri oluşturmanın yanı sıra seviyeler arasındaki fark ve geçişleri oluşturmaya başladık. Bu seviyelendirmeyi yaparken kelime ve konu seçimlerini sınıf ve derslerin tema hedeflerine göre şekillendirdik. OKA’nın ilk fazında12 farklı seviyede 80 kitap üretimini planladık ve çalışmalara başladık. 2015 yılında serinin planlamasını bitirdikten sonra yazımına başlayıp, 2018 yılının ilk yarısında seriyi tamamladık.

SAGEP Üretim Faz I
Sanal Gezi Platformu önemli tarihi ve kültürel yapılar hakkında zenginleştirilmiş bir öğrenim deneyimi sunması için planlanmıştır. Özellikle ortaokul ve lise öğrencileri için müfredatla bağlantılı öğrenim tasarımları ve materyalleri içeren site, görsel envanteri ve açıklayıcı videoları ile tüm öğrenenlere hizmet etmesi amaçlanmıştır. Bu nedenle ağırlıklı olarak İstanbul merkezli olan yapı seçimi için 2015 yılında görsel arşiv oluşturulmaya başlanmış ve belirlenen yapıların drone ve yerden çekimleri yapılmıştır.

Darüşaffaka
Darüşşafaka Eğitim Kurumları’nın iPad ile öğrenime geçme talebiyle işe başlayıp, sonrasında bu kurumun Dönüşüm Stratejik Planı’nın çözüm ortağı olarak hizmet verdik. Darüşşafaka Eğitim Kurumları’nın hazırlatmış olduğu DEK Stratejik Planı’nda DEK Eğitim Felsefesi ve DEK Eğitim Modeli tanımlanmış, tüm alanlarda yapılması gereken çalışmalar hedefe dönüştürülmüştü. Vakıf k12 olarak yaptığımız analiz sonucunda önerdiğimiz teknoloji ve öğrenim entegrasyonu yapılan tüm okul dönüşüm çalışmalarının ana hedefi ve tetikleyicisi oldu. Dört yıldan fazla süren bu ortak çalışmada yapılan tüm dönüşüm projelerin başlıklarını aşağıdaki tabloda görebilirsiniz

MSGSÜ Atölye Çalışması
2015 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından öğretmenler içn açılan formasyon programında teknoloji ve öğrenme alanında sekiz saat atölye çalışması yaptık. Bu çalışmalarda tabletin öğrenimin planlamasında ve sınıf içinde kullanımı konusunda formasyon alan öğretmenlere uygulama örnekleri sunduk. Tabletle öğrenim, çevrimiçi öğrenim, teknoloji ve pedagoji alanlarında sınıf içinde edindiğimiz deneyimleri aday öğretmenlerle paylaştık.
VKV Beykoz Ortaokulu Atölye Çalışması
Model okul olarak Vehbi Koç Vakfı tarafından yaptırılan Beykoz Koç Ortaokulu’nun inşaatından önce öğretmen ve yöneticilerle bir atölye çalışması yaptık. Günümüz ihtiyaçlarına göre tasarlanan bir binanın teknoloji ve öğrenim yaklaşımının nasıl olacağı üzerinde bir atölye çalışmasıyla katkıda bulunduk.

2016
Edebiyat
Edebiyat Platformu Türk Edebiyatı’nın en önemli eserlerinin analizlerini içeriyor. Öğrencilere kitapların analizlerinin yanı sıra bu analizlerin nasıl yapılacağını gösteren bu platform aynı zamanda edebiyatın temel kavramlarını da öğrenim materyali olarak sunuyor. Bu çevrimiçi platform öğrencilerin çok rağbet ettiği bir öğrenim kaynağı olarak son sekiz yıldır hizmet vermeye devam ediyor.

2017
DigitGame
Digit Game ortak olarak katıldığımız ilk Erasmus projesiydi. Bu proje video yazılımı üzerinden öğrencilerin çevre konulu STEM oyunları tasarlamalarına imkan veren çalışmaydı. Proje STEM kazanımları çerçevesinde, öğrencilerin oyun tasarlamaları, oyunlarını test etmeleri ve çevreci bir şehir tasarlamalarını hedefliyor. Bu proje kapsamında öğrenciler bilimsel düşünme ve ekolojik kavramları anlamanın yanı sıra 21. yüzyıl becerilerini kullanarak öğrenmeyi yayma ve yeni düşünce stratejilerini geliştirmeyi öğrendiler. Bilgi kaynaklarının paylaşılması üstüne yeni araçlar kullanımına göre tasarlanan oyun Türkiye ve İtalya'da müfredata uygun olarak okullarda uygulanmıştır.
Edebiyat
Edebiyat Platformu Türk Edebiyatı’nın en önemli eserlerinin analizlerini içeriyor. Öğrencilere kitapların analizlerinin yanı sıra bu analizlerin nasıl yapılacağını gösteren bu platform aynı zamanda edebiyatın temel kavramlarını da öğrenim materyali olarak sunuyor. Bu çevrimiçi platform öğrencilerin çok rağbet ettiği bir öğrenim kaynağı olarak son sekiz yıldır hizmet vermeye devam ediyor.

2018
Tanzimat
Tanzimat Platformu bu dönemin en önemli edebiyat eserleri etrafında Osmanlı Devleti’nin son yüzyılını irdeliyor. Edebiyat, tarih ve siyaset alanlarında disiplinler arası bir öğrenim deneyimi sunan platformun en önemli özelliği tüm kitapların tamamen açık kaynak ve zenginleştirilmiş öğrenim materyali olarak kullanıcıya sunulması. Tanzimat döneminde Batılılaşma kavramı ekseninde önemli olaylar, kitaplar ve çağın düşüncelerini günümüz Türkçesi ile çevrimiçi öğrenim materyali olarak sunduk.

TEV - TEVİTÖL
Türk Eğitim Vakfı İnanç Türkeş Özel Lisesi’nin yöneten ve destekleyen Türk Eğitim Vakfı’nın talebi üzerine, kaynakların verimli kullanımı, teknoloji ve öğrenme ile T21C programlarının tasarımı ve uygulamasında çözüm ortağı olarak hizmet verdik. T21C programı web tabanlı öğrenim materyal ve süreç tasarımı ile bu anlamda çok önemli ve öncü bir çalışma oldu. Özellikle aynı yaş grubunda farklı seviyelere hizmet veren İngilizce programı ile tematik fen programı içerik ve uygulama olarak birçok yeniliği içeriyor.

2019
OKA Türkiye Muğla
Okuma Ağacı’nı ilk olarak çevrimiçi bir platformla paylaşma hedefiyle yola çıktık. Muğla İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün talebi ve girişimi ile Okuma Ağacı’nın kitap setlerini Muğla’daki tüm ilkokullara dağıtma projesine başladık. Hedef Muğla’da bulunan tüm okullara ve sınıflara OKA setlerinden dağıtmaktı. Yoğun bir çalışmanın ardından Ofset Matbaa’nın desteği, TEV ve Vakıf K12’nin iş birliğinde kitapları bastırdık. Gönüllü ve matbaa çalışanlarının yoğun çabası ile kitapları setler halinde harmanladıktan sonra Muğla’ya nakliyesini gerçekleştirdik.
Kasım 2019 tarihinde Muğla’nın tüm okullarına Vakıf k12 çalışanları ve gönüllüleri olarak kitapları dağıttık. Bu dağıtımda okulların ve öğrencilerin ihtiyaçlarını birebir analiz etme fırsatımız oldu. Tüm paydaşların böyle fırsatlara ne kadar ihtiyacı olduğunu ve bu materyalleri kullanmakta ne kadar istekli olduklarını gördük. Bu analizlerimiz bundan sonraki çalışmalarımız için önemli bir rehber haline geldi.

MEB Haftalık Ders Çizelgeleri
Milli Eğitim Bakanlığı’nın Haftalık Ders Çizelgeleri’ndeki düzenleme çalışmalarında görüş bildirdik. Yapılan toplantılarda lise haftalık ders çizelgelerinde yapılması gereken değişiklikler için sunum yaparak, daha az ders sayısı ile daha derin bir öğrenme deneyimi düşüncemizi ilettik.

Stratejik II
Vakıf k12’nin İkinci dönemini 2020-23 olarak belirlemiştik. Bu dönem de daha çok sürdürülebilirlik, devamlılık ve verimlilik üzerine düşündük, çalıştık. Yapımızı ve çalışmalarımızı bir sonraki döneme taşımak için hangi adımları atmamız gerektiğine karar verdik. Edict Digital ile stratejik ortaklık yaparak Okuma Ağacı (OKA) kitap serisini dijital bir okuma platformuna taşıdık. MEB müfredatı ile birebir uyumlu dijital bir okuma ve öğrenme platformu ürettik. OP’a ek olarak diğer projelerin dijital olarak dönüşümlerini gerçekleştirmeye başladık
.png)
2020
OKA Üretim Faz II
OKA Faz II’de var olana ek bir seviye eklemenin (3+ seviyesi) yanı sıra kitap sayısını 80’den 214’e çıkardık. Serinin farklı seviyelerine hayvan hakları, çevre sorunları, bilim ve teknoloji, sosyal sorumluluk gibi konularda birçok hikaye ekledik. Serinin kitap sayısını 214’e çıkartmayı hedefleyen Faz II’yi yürütürken paralelinde öğrencilerin deyim ve atasözlerini öğrenmeleri, farklı bakış açısı geliştirme ve bunları irdeleme becerilerini geliştirmeleri için Fabl serisinin de üretimine başladık.

2021
Okuma Platformu Yazılım
21. yüzyılın ilk çeyreğinde ortaya çıkan çevrim içi dijital öğrenim kanalları sayesinde öğrenim materyallerine sınırsız erişim, zaman ve mekândan bağımsız bireysel öğrenme olanağı öğrenme ekosistemini yeniden tanımladı. Bu bağlamda okuma ağacı kitaplarına çevrim içi erişim sağlayacak bir platform ihtiyacı olarak Okuma Platformu ortaya çıktı. Okuma Platformu sayesinde öğrenciler kendi sınıflarına atanmış kitapları farklı seviye ve zamanlarda okuyabiliyor, tüm okuma deneyimlerini tekrarlayıp, zenginleştirebiliyor. Öğrenim platformunun bir diğer özelliği de tüm kitaplar için hazırlanmış, MEB kazanımlarına uygun öğrenim tasarımı ve materyallerini öğrenenlere sunmasıdır.

2022
Tanzimat
2018-19 yılları arasında ilk fazı tamamlanan Tanzimat projesinde yeni eselerin çevrilmesi ve çevrim içi platformun güncellenmesi için çalışmalara başlandı. Platformda, Tanzimat dönemi Batılılaşma kavramı ekseninde önemli olaylar, kitaplar ve çağın düşünceleri, günümüz Türkçesi ile sunulması hedeflenmektedir.

Matematik 8
Ulusal ve uluslararası yapılan ölçmelerde öğrencilerimizin gösterdiği matematik performansı, maalesef bu alandaki ciddi problemin en net göstergesidir. Bu durumun temelinde, ilk yıllardan itibaren uygulanan matematik öğrenimindeki eksikler ve yanlışların olduğunun farkındayız. Ancak mevcut eğitim sistemimiz içerisinde merkezi sınavlar okullar arası geçişlerde büyük rol oynamaktadır. Buna bağlı olarak, bazı öğrenciler sosyoekonomik koşulları nedeniyle, diğer akranlarına karşı dezavantajlı durumda kalmaktadır. Bu durumun yarattığı adaletsizliği bir nebze kırabilmek ve fırsat eşitliği sunabilmek için öğrencilerin iyi liselere yerleşmesinde en etkili ders olan matematik alanında ilk çalışmamız, KAZANIRIM’ı hayata geçirdik.

Stratejik Plan III
Bu dönemin sonunda yaptığımız değerlendirme ve oluşturduğumuz stratejik planımızla önümüzdeki üç yılı (2024-2027) Vakıf k12’nin 3. dönemi olarak planladık. Aşağıda stratejik planımızın genel çerçevesini paylaşıyoruz.

2023
OP Okullar
Okuma Platformunun hayata geçmesi ile Okuma ağacı kitaplarının öğrencilere çevrim içi ulaştırılması kolaylaşmış oldu. Vakıf k12 olarak farklı bölgelerdeki devlet okulu öğrencilerine ulaşarak platforma ücretsiz erişimlerini sağladık.

FUCIN
FuCIn, EGD çerçevesinde sürdürülebilir ve yeşil yerel politikaların geliştirilmesi ve iletişimi ortak hedefiyle öğrenciler ve yerel politika yapıcılar arasındaki iş birlikleri yoluyla aktif vatandaşlığı teşvik etmektedir. Gelişen teknoloji öğrencilerin yaşamlarında yaygınlaşmaktadır, sosyal ve aktif ilişki stratejilerini teşvik etmek ve pekiştirmek, önemli gördükleri temaları bir kaldıraç olarak kullanmak ve onlar için doğal ve uygun olan dilleri teşvik etmek esastır.
2024
OP OKULLAR
Okuma Platformu ile Okuma Ağacı kitaplarına çevrim içi sınırsız bir şekilde erişim sağlanmaya devam edilmiştir. Vakıf k12 farklı bölgelerdeki devlet okulu öğretmen ve öğrencilerine talepleri doğrultusunda Okuma Platformunu ücretsiz olarak açmaya devam etmektedir.

FUCIN
FuCIn (Future Citizens Involved though European Green Deal Challenge) Avrupa Birliği destekli projesi; sürdürülebilir ve yeşil yerel politikaların geliştirilmesi ortak hedefiyle öğrenciler ve yerel yönetimler arasındaki iş birliğini sağlamayı amaçlamaktadır. 2024 yılında proje için Beykoz Belediyesi ve Beykoz Fevzi Çakmak Anadolu Lisesi öğrencileri ile bir çok ortak çalışma yürütülmüştür. Proje kapsamında 4 gezi, 3 webinar ve 5 teknoloji eğitimi düzenlenmiştir. Proje için çalışmalarımız 2025 yılında da devam edecektir.

DİJİTAL VARLIKLARIN YENİLENMESİ
Vakıf k12’nin kuruluşundan bu yana ana hedefi kendi öğrenim sorumluluğunu alacak bireyler yetiştirmek; bunun için çevrim içi, 21. yüzyıla uygun açık kaynak çalışmalar üretmektir. Ortaya çıkan ilk ürünlerden Edebiyat ve Tanzimat sitelerinin yazılımları 2024 yılında kullanıcı dostu ve her cihaza uyumlu olacak şekilde yeniden yapılmıştır. Vakıf ana sitesi, Edebiyat (https://edebiyat.k12.com.tr/ ) ve Tanzimat (https://tanzimat.k12.org.tr/) siteleri yeni arayüzleri ve içerikleri ile yayındadır.

MATEMATİK 8
Mevcut eğitim sistemimiz içerisinde merkezi sınavlar, okullar arası geçişlerde büyük rol oynamaktadır. Özellikle bu sınavlara matematik alanında hazırlanan öğrencilerin sosyoekonomik koşulları nedeniyle, diğer akranlarına karşı dezavantajlı durumda kalmamaları için üretimine başladığmız Matematik 8 sınav hazırlık uygulaması 2024 yılında tamamlanmıştır. Matematik 8 uygulaması Apple ve Android mağazalarında ücretsiz olarak öğrencilerin kullanımına açılmıştır.
